Niedziela 05.05.2024

liczba odwiedzin: 414360
"W CZASIE WOLNYM NIE PRÓŻNUJĘ ..." "WESOŁA PRZYGODA Z ORTOGRAFIĄ" "ŚWIĄTECZNE ROZMAITOŚCI DROGĄ ..." "WESOŁA PRZYGODA Z KANGURKIEM MATEMATYCZNYM" "PRZYGODA Z CZYTANIEM KLUCZEM DO SUKCESU" INNOWACJE PEDAGOGICZNE "CYFROWE CIEKAWOSTKI" PRZYGODA Z PRZYRODĄ - DROGĄ DO SUKCESU INNOWACJE PEDAGOGICZNE ,, CYFROWE CIEKAWOSTKI"

INNOWACJE PEDAGOGICZNE ,, CYFROWE CIEKAWOSTKI"

 VI. Tworzymy obrazy w 3D

Uczniowie klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej w Jadownikach w ramach innowacji pedagogicznych ,, Cyfrowe ciekawostki” poznali narzędzia programu graficznego Paint 3D. Wykorzystywali zakładki z narzędziami – kształty, biblioteka 3D, przybornik do rysowania i inne. Dzięki nim tworzyli obrazy o dowolnej tematyce. Aplikacja Paint 3D pomogła uczniom rozwinąć skrzydła kreatywności i nadać kształt swoim pomysłom. Program, który oferuje mnóstwo nowych pędzli i narzędzi pomógł tworzyć rysunki w każdym wymiarze. Można je było oglądać pod dowolnym kątem. Zajęcia budziły wiele pozytywnych emocji, zabawy oraz twórczości artystycznej z wykorzystaniem umiejętności cyfrowych.

Opracowała: Elżbieta Pożoga

 

 

v

V. Poznajemy Baltie 2

Uczniowie klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej w Jadownikach w ramach innowacji pedagogicznych ,, cyfrowe ciekawostki” poznawali podstawy programowania w programie  balti2. zaznaczając tryb – budowanie- samodzielnie tworzyli własne sceny wykorzystując przedmioty zawarte w banku przedmiotów. Wybierali elementy ponumerowanych Banków zawierające różnorodne obrazy.Poznawali również małego czarownika o imieniu Baltie. Tworzyli jego różnorodne przygody na ekranie komputera. Mały stworek poruszał się zgodnie z ustalonym kierunkiem. Pokonywał przeszkody wybierane przez uczniów.Stawiając pierwsze kroki w poznanym programie uczniowie kierowali się wyobraźnią i pomysłowością. Tworzone sceny budziły wiele pozytywnych emocji i zaskakujących zwrotów akcji.

Opracowała : Elżbieta Pożoga

 

 IV. ,,Mind +”

Uczniowie klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej w Jadownikach rozwijają swoje umiejętności w zakresie nauki programowania. Na zajęciach wykorzystano program Mind+, który zaprezentowano na szkoleniach w ramach programu dla szkół ,, Laboratoria przyszłości”. Młodzi programiści zapoznali się z panelami umieszczonymi na tablicy interaktywnej, poznawali polecenia oraz wybierali obrazki według propozycji wyszukanych w zakładkach. Przeciągali bloki kodujące ruchy i odgłosy postaci, które zgodnie z kodem poruszały się po  wyznaczonym obszarze. Samodzielnie opracowane projekty wzbudzały mnóstwo entuzjazmu  i zachęcały do eksperymentowania z różnorodnymi , nowopoznanymi blokami. Programowanie prowadzone w ramach innowacji pedagogicznych wzbudza olbrzymie zainteresowanie podopiecznych pani Elżbiety Pożogi. Uczniowie przełamują bariery i trudności w opanowaniu cyfrowych umiejętności.

Opracowała: Elżbiieta Pożoga

 

III. Żółwik - makecode.microbit  

W ramach innowacji pedagogicznych ,, Cyfrowe ciekawostki" uczniowie klasy pierwszej  Publicznej Szkoły Podstawowej w Jadownikach pod kierunkiem nauczyciela- p. Elżbiety Pożoga poznawali kolejne rozwiązania korzystając z programu https;//makecode.microbit.org. Młodzi informatycy poznali zasady wykonania projektu ,, żółw ". Wyobrazili sobie, że istnieje wirtualny żółw, tak mały jak dioda LED, którym można sterować za pomocą poleceń. Dzięki właściwemu zaprogramowaniu uczyli się używać ,,żółwia” poruszającego się i  rysującego kwadrat, spiralę oraz ruchy skanera. Wprowadzając różnorodne wartości liczbowe zmieniano wielkość oraz położenie ,,wirtualnego żółwia". Uczniowie samodzielnie ustalali szybkość jego ruchów. Po dokonaniu sprawdzenia działania projektu w komputerze dokonano synchronizacji z urządzeniem micro: bit., który wyświetlał samodzielnie zaprogramowane prace uczniów. Urządzenie micro: bit pozyskano w ramach programu ,, Laboratoria przyszłości”. 

Opracowała: Elżbieta Pożoga

Trwa wstawianie obrazu...v

 

II.  Laboratoria przyszłości 

Uczniowie klasy pierwszej Publicznej Szkoły Podstawowej w Jadownikach uczestniczyli w zajęciach , Cyfrowe ciekawostki” prowadzonych przez panią Elżbietę Pożoga. Na poprzednim spotkaniu poznali platformę do programowania korzystając ze strony macecode.microbit. Kolejnym krokiem była nauka tworzenia dźwięków oraz melodii. Pierwszoklasiści   pracowali w grupach ustalając rytmy z wykorzystaniem dźwięków gamy. Posłużyli się elementami z zakładki ,, Muzyka”. Każdy miał możliwość stworzenia dowolnej sekwencji. Zespoły wybrały również własny znaczek. Pliki zapisano na komputerze. Następnie dokonano prób odsłuchania melodii. Dokonano synchronizacji z płytką podłączoną do komputera, która powtarzała zaprogramowane dźwięki oraz wyświetlała znaczki.  Mali informatycy nie kryli zadowolenia z uzyskanych efektów.   

Opracowała: Elżbieta Pożoga 

 

 

 

 

 I.  Micro maquuen 

Uczniowie klasy pierwszej uczestniczyli w zajęciach rozwijających umiejętności programowania w ramach w ramach innowacji pedagogicznych ,, Cyfrowe ciekawostki”. Prowadząca zajęcia pani Elżbieta Pożoga przedstawiła elementy zestawu interaktywnego robota pozyskanego w ramach programu Laboratoria przyszłości. Micro maquuen to graficznie programowania platformą dla microrobot. Uczniowie zapoznali się z działaniem programu oraz podstaowymi elementami służącymi przygotowaniu programowania i robotyki. Po synchronizacji płytki microbit z laptopem , komputerem, tablicą interaktywną na diodach wyświetlony został zaprogramowany osobisty wzór znaczka i pozdrowienie. Młodzi adepci stawiali pierwsze kroki w rozwijaniu logicznego myślenia oraz korzystania z platformy programowania. Przeprowadzone zajęcia rozbudziły  ciekawość uczniów w zakresie nowych technik  cyfrowych.

Opracowała: Elżbieta Pożoga

 

 

 

Aktualności

Kontakt

  • Publiczna Szkoła Podstawowa w Jadownikach
    Jadowniki 49
    27-225 Pawłów
  • 41 2721688

Galeria zdjęć